Boekhoudkantoor PVDM | Diensten | Zoersel

U kan op ons rekenen voor de volledige verwerking van uw boekhouding, hetzij op uw eigen boekhoudsysteem hetzij op ons kantoor via het boekhoudpakket Adsolut en Expert-M van Kluwer Software. Klanten die hun boekhouding op een eigen systeem verwerken, kunnen de gegevens elektronisch doorzenden naar ons kantoor.

 

We maken tussentijdse balansen op (saldibalans, openstaande klanten en leveranciers,…) en bespreken de resultaten met u. We stellen de jaarrekening op en leggen deze neer. 

BOEKHOUDING

 

Ook over verplichtingen inzake fiscaliteit moet u zich geen zorgen maken:

  • Opmaken van BTW-aangifte, BTW-listing, intracommunautaire opgave

  • Opmaken van de aangiften in personen- en de vennootschapsbelasting

  • We informeren u tijdig en gedetailleerd over voorschotten (BTW, belastingen,…) die u moet betalen.

  • We houden u op de hoogte van wijzigingen in de fiscale wetgeving en de mogelijke impact hiervan op uw activiteiten. 

  • Verdedigen van uw dossiers bij de Federale Overheidsdiensten Financiën

  • Voor specifieke fiscale zaken werken wij samen met fiscalisten-juristen.

FISCALITEIT

 

CONSULTANCY

Of u nu zaakvoerder bent van een net opgerichte éénmanszaak of al jarenlang aan het hoofd staat van een KMO of grote onderneming: een belangrijke bouwsteen van succesvol ondernemen is professioneel advies op maat van uw onderneming.

Vanzelfsprekend signaleren wij tijdig mogelijke problemen en zoeken we samen naar oplossingen. Onze medewerkers scholen zich steeds bij. Door deze permanente vorming kunnen we u bij elke fase binnen uw bedrijfsevolutie advies geven. Indien nodig laten we ons bijstaan door specialisten (bedrijfsrevisoren, notarissen, advocaten, verzekeringsmakelaars,…).

Kortom, ‘zelfstandig zijn’ betekent niet dat u er alleen voor staat! 

Startersadvies

Als startende ondernemer zit u vol ideeën en ambitie. Voor u start, is het belangrijk om informatie in te winnen en de haalbaarheid van uw project na te gaan. Wij staan u bij om de opstart van uw onderneming zo gemakkelijk mogelijk te maken. Kom gerust eens langs om de mogelijkheden te bespreken. Het eerste gesprek is volledig vrijblijvend.

Wij geven uitgebreid advies over de volledige opstart. We begeleiden u bij de keuze voor een eenmanszaak of vennootschap en de juiste vennootschapsvorm. We zetten uw visie om in cijfers, bekijken of uw project financieel haalbaar is, en helpen bij het vinden van financiële middelen. We informeren u over de nodige diploma’s en vergunningen, uw aansprakelijkheden en risico’s. 

Concreet houdt dit volgende taken in:

  • opstellen van een financieel plan

  • begeleiden van de notariële akte voor vennootschappen

  • inschrijving bij het ondernemersloket (KBO)

  • aansluiting bij sociale kas

  • begeleiding bij kredietaanvragen bij financiële instellingen

  • aanvragen van uw BTW-nummer

  • aanvragen van nodige vergunningen, attesten en eventuele registratienummers

  • verzorgen van verplichte aansluitingen (eetwareninspectie, sociaal verzekeringsfonds, loonadministratiekantoor,..) 

Fiscaal advies 

Als ondernemer komt u bijna dagelijks in aanraking met fiscaliteit. Daarvoor kan u beroep doen op ons voor een professioneel en up-to-date advies, op maat van uw noden. 

  • We verlenen advies voor BTW, vennootschaps-en personenbelasting, niet-inwoners, registratie- en successierechten.

  • We optimaliseren uw inkomsten en schatten de te verwachten belastingen in.

  • We adviseren u over de mogelijkheden om de fiscale druk te verlagen.

  • We onderzoeken en beantwoorden uw specifieke fiscale vragen. 

Financiële begeleiding

Voor het bekomen van externe financiële middelen stellen we prognoses op en verdedigen we deze voor u bij kredietinstellingen. We maken financiële modellen en analyses op naargelang uw noden. 

Onderhandelen en contracten

Wij geven adviezen en bieden hulp m.b.t. het opstellen van contracten, het voeren van onderhandelingen met diverse stakeholders,….

 

ADMINISTRATIE

Bij het beheren van een onderneming komt vandaag de dag heel wat administratie kijken. Ziet u tegen de papierberg op en heeft u het gevoel dat u kostbare tijd verliest door heel die administratieve rompslomp? Neem vrijblijvend contact met ons op. Samen bekijken we hoe wij administratieve taken van u kunnen overnemen. Wij werken voor u steeds een oplossing op maat uit. 

 
Logo Boekhoudkantoor PVDM

Boekhoudkantoor PVDM

Guido Gezellelaan 21, 2980 Zoersel

Kremerslei 53, 2570 Duffel

T. 03 384 11 28
BTW. 0668.387.012
BIBF. 70503236

info@boekhoudkantoorpvdm.be

Openingsuren

Maandag: 09u00 - 16u30

Dinsdag: 09u00 - 16u30

Woensdag: 09u00 - 16u30

Donderdag: 09u00 - 16u30

Vrijdag: 09u00 - 16u00

©PVDM 2017. All rights reserved.
Webdesign by SiteEffects.